Search for:

Sportsflybeviset

Innlandet flyklubb har en Sportsflyskole med 4 instruktører som hjelper deg på veien til flyvebeviset.

Vi opererer to Dynamic Wt9. En 2008 og en 2010 modell.  Dette er et av de beste og mest driftsikre sportsflyene på markedet. Dette er også en utrolig bra reisemaskin for medlemmer som innehar sportsflybeviset.
Flyene er utstyrt med den mest moderne instrumenteringen samt autopilot og nødskjerm m.m.

Som medlem i Innlandet flyklubb og innehaver av flyvebevis så får du fly disse maskinene til Norges kanskje beste timepriser.

LN-YYA

LN-YYA ble kjøpt inn i klubben våren 2015

LN-YYA

LN-YLA

LN-YLA ble kjøpt inn i klubben sommeren 2017

Skoleprogrammet

TEORETISK DEL:
Gjennomføres som selvstudium hvor prøvene avlegges hos instruktør i klubben vår. Det vil også være mulig det settes opp kurskvelder i klubben for noen av fagene.

Lærebøker finner du her!

PRAKTISK DEL:
Skoleprogrammet er utviklet av Norges luftsportsforbund og gjennomføres i sin helhet i vårt flotte klubbfly.

Kort oppsummert består programmet av minimum 30 timer total flygetid som dekker alt fra grunnleggende flygeferdigheter, navigering, vurdering av vær til teknisk forståelse. Etter minimum 15 flytimer og med bestått teorieksamen flyr du din første tur alene med instruktøren som observatør på bakken. Forutsatt at instruktøren din mener du er skikket til det.

Til slutt avlegger du praktisk prøve med en instruktør klasse 1 og du er den lykkelige innehaver av en Sportsflylisens.

TIDSPERSPEKTIV OG ØKONOMI:
Det kreves en god del egeninnsats og pågangsmot for å fullføre en flygerutdannelse. Hvor lang tid du bruker bestemmer du selv men ca 3 måneder til teorien og 3-8 måneder til praktisk trening er realistisk for de fleste å regne.

Den beste måten å komme i gang på er å stikke innom klubbhuset vårt på flyplassen eller ta kontakt med en av våre instruktører. En prøvetime kan kanskje være en god start.

Vi holder til på Hamar Flyplass
For mer info om sportsfly, gå til: Sportflyseksjonen
For å melde deg inn i Innlandet Flyklubb: Innmelding

Har du bestemt deg?